• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 خرداد 1400
کد مطلب : 132154
+
-

کیوسک / روزنامه الاخبار [لبنان]/ «عملیات مترو» در غزه


روزنامه الاخبار در گزارش مفصلی به جزئیات و اطلاعات منتشر نشده از شکست عملیات موسوم به مترو ارتش اسرائیل علیه جنبش حماس در نبرد 11روزه غزه پرداخته است. براساس این گزارش، ارتش اسرائیل با یک عملیات فریب، قصد هدایت بخش عمده نیروهای حماس به سمت تونل‌های جنوبی غزه را داشت تا از این طریق با بمباران گسترده، ضربه بزرگی به این نیروها وارد کند. اما در نهایت این عملیات به‌دلیل هشیاری اتاق فرماندهی مقاومت ناکام ماند.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
شکاف در اسرائیل بر سر نتانیاهو


جروزالم پست نوشته که هیچ شخصیتی در اسرائیل به اندازه بنیامین نتانیاهو نتوانسته جامعه را دوپاره کند؛ عده‌ای به‌شدت او را دوست دارند و می‌خواهند در قدرت بماند و عده‌ای به‌شدت از او متنفر هستند. این حس فقط در بین مردم عادی دیده نمی‌شود و سیاستمداران هم به 2جبهه موافقان و مخالفان او تقسیم شده‌اند. این روزنامه نوشته که «بلاتکلیفی» ویژگی بارز دوره نخست‌وزیری نتانیاهو بوده که تا روزهای آخر حضورش در قدرت هم دیده می‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
اقدام آمریکا علیه رمزارزها


فایننشال تایمز نوشته که دولت جو بایدن خود را برای اقدامات سختگیرانه‌تر علیه بازار 1.5تریلیون دلاری معاملات رمزرارزها آماده می‌کند؛ اقدامی که به نوشته این روزنامه می‌تواند به ضرر هنگفت سرمایه‌گذاران این بازار و مردم عادی منجر شود. اقدام دولت بایدن برای محدود کردن رمزارزها درست در خلاف جهت اقدام دولت دونالد ترامپ قرار می‌گیرد که حتی رشد رمزارزها را حمایت هم می‌کرد. فایننشال تایمز نوشته که با این حال، اجرایی شدن اقدامات قانونی علیه رمزارزها زمان خواهد برد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید